۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۹:۱۹

با ترکیب خلاقانه ماسک و کووید۱۹؛

حضور دانشجویان تبریزی در صحنه کاهش آسیب‌های روانی کرونا

 حضور دانشجویان تبریزی در صحنه کاهش آسیب‌های روانی کرونا

تبریز- کمپین بزرگ ماسکووید با غربالگری و ارائه مشاوره روانشناسی به شهروندان تبریزی در راستای کاهش آسیب‌های روانی ویروس کرونا فعالیت کرده و در این خصوص دانشجویان نقش مهمی ایفا می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با راه اندازی کمپین بزرگ ماسکووید در سطح شهر و برای اولین بار در استان، در راستای کاهش آسیب‌های روانی ویروس کرونا به غربالگری و ارائه مشاوره روانشناسی برای شهروندان تبریزی می‌پردازند.

این کمپین از ابتدای مهر ماه آغاز شده و با حضور دانشجویان داوطلب دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ۹ ایستگاه ماسکووید در نقاط مختلف شهر همچون مجتمع‌های تفریحی و تجاری فعالیت می‌کند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور در یکی از ایستگاه‌های ماسکووید با اشاره به حضور پر رنگ قشر دانشجویان از ابتدای شیوع ویروس کرونا در جامعه عنوان کرد: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز تا به امروز در این زمینه بسیار مؤثر عمل کرده و بخش‌های بیمارستانی را به طور شبانه روز پوشش داده‌اند که جا دارد از همه ایشان تقدیر و تشکر نمائیم.

مهدی نظری در گفت و گو با خبرنگار مهر و با بیان اینکه کمپین ماسکووید پانزدهمین برنامه‌ای است که در سطح شهر در جهت آگاه سازی مردم و توسط دانشجویان اجرا می‌شود، ادامه داد: برنامه فوق که توسط دانشجویان کانون سلامت روان افق با نام کمپین ماسکووید اجرا می‌شود، اولین برنامه در حوزه مشاوره‌های روانی در جهت مبارزه با کوئید ۱۹ است و با توجه به فشارهای های ذهنی به وجود آمده توسط این ویروس، دانشجویان در راستای آماده سازی مردم از لحاظ روانی، ایستگاه‌های مختلفی را در سطح کلانشهر تبریز برای کمک به مردم ایجاد کرده‌اند و هفته جاری، سومین هفته ایست که این کمپین فعالیت دارد.

وی افزایش آمار مبتلایان را در روزهای اخیر نگران کننده دانسته و اضافه کرد: از مردم انتظار داریم تا با کمپین‌های خودجوش دانشجویی در جهت ریشه کن کردن ویروس کرونا نهایت همکاری را داشته باشند.

نظری ادامه داد: حقیقت امر این است که در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه شاهد بروز فاجعه خواهیم بود و در روزهای اخیر حدود ۲۰۰ فوتی در روز را در سطح کشور شاهد هستیم که این زنگ هشداری برای جامعه ما قلمداد می‌شود.

دبیر کمپین ماسکووید نیز با ارائه توضیحاتی در رابطه با ماهیت ماسکووید با خبرنگار مهر گفت و گو کرد و گفت: این کمپین از دو کلمه ماسک و کووید تشکیل شده و ایده اجرای آن بنابر احساس فقدان دانشجویان در زمینه فعالیت‌های مؤثر از جنبه روانشناسی کرونا عملی شده و برای اولین بار در زمینه‌های افزایش آگاهی مردم نسبت به سلامت جسمانی و روانی کرونا، پرداختن به قشر حساس و آسیب پذیر کودکان و کودکان سرطانی که نیاز به حمایت بیشتری دارند، فعالیت می‌نماید.

مریم متین فرد کمک به مناطق محروم و همچنین ارائه اطلاعات در مورد این ویروس را به تمامی اقشار جامعه از دیگر اهداف این کمپین خوانده و افزود: از افرادی که در ایستگاه‌ها غربالگری می‌شوند شهروندان مشکوک به کرونا شناسایی شده و بلافاصله فرم‌های پر شده توسط اشخاص مربوطه به بهداشت استان ارجاع داده می‌شود که از طریق شماره تماس و کد ملی مورد پیگیری قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه تعداد ۹ ایستگاه ثابت در سطح شهر دایر بوده و ۷ الی ۹ دانشجو از دانشگاه علوم پزشکی تبریز در هر ایستگاه فعالیت دارند، ادامه داد: دانشجویان رشته‌های پرستاری، پزشکی، بهداشت، روانشناسی، اتاق عمل و چند رشته مرتبط دیگر به طور داوطلبانه در کمپین حضور دارند و به طور متوسط روزانه ۶۰۰ نفر از شهروندان را مورد غربالگری و مشاوره روانشناسی قرار می‌دهند.

کد خبر 5041339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha